tirsdag 8. september 2009

God stemning på stand!

I dag var SV-erne Andreas, Yngve og jeg på Tønsberg jernbanestasjon. Vi starta med de reisende til 5-toget som var forsinka. En må stå tidlig opp skal vi vinne valget! Vi delte ut SVs miljøbrosjyre med flott bilde av Inga Marte med nytrukket torsk i Lofoten. Folk var vennlige og tok stort sett i mot brosjyra vår. Noen var veldig positive: ja, tusen takk, stå på! Andre hadde alt stemt.

Bare en dame var negativ. Det viktigste målet for henne var å feie SV ut av regjeringskontorene. Det var da rart at du er mot SV du som tar toget, sa jeg og prøvde en morsom tone. Det slo ikke an: Ha! SV vil bare ha og ha! Dere er som måker, sa hun. - Jeg trur det var FrP Odd Børretzen mente da han lagde Måkesangen og snakket om måkene som bare vil ha og ha, mente jeg. Slik hadde nok ikke hun hørt det.

Ved siden av oss på perrongen var det ei sliten jente som samla inn penger siden bostøtta dessverre ennå ikke var kommet inn på konto, som hun sa. Hun spurte Anti-SV-dama også om penger, og fikk et fnys til svar. Henvendt til meg sier Anti-SV-dama: - Henne kan du hjelpe! Den slitne jenta snudde seg og sa: Fikk 50 kr av han i sta!

Meningsmålingene svinger, men det er helt klart at det nå gjelder å stå på til siste stund! I kveld skal jeg på debattmøte i regi av LO, i morgen stand i Larvik, torsdag starter med utdeling av likelønnsbrosjyrer på sykehuset, så skal 3. kandidat Heidi, Inga Marte og jeg stå på Høgskolen på dagen,deretter stand på Sem om ettermiddagen. Lørdag torgmøte og stand i Larvik igjen. Da blir det appell med Inga Marte kl. 13 før hun raser til Tønsberg for å åpne Antarktis-utstillingen på Haugar Vestfold Kunstmuseum.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar